Celý popis
Při koupi motocyklu získáte stálou zákaznickou kartu s 10% až 15% slevou na nákup zboží a doplňků v naší prodejně.
-
Kompletní sortiment náhradních dílů, doplňků a oblečení KTM www.ktm-shop.cz
-
Jsme autorizovaný prodejce motocyklů KTM více na www.ktmvlasim.cz
-
Kontakt: Radek Kuklík 602 712 416, #info%z%ktmvlasim.cz
01. PŘED STARTEM

SNADNÁ ÚDRŽBA
Řada KTM SX a SX-F je navržena tak, aby umožnila jezdcům snadný přístup k servisním částem i jednoduché nastavení odpružení. To zajišťuje rychlou údržbu na trati i mimo sezónu a zjednodušuje motokros pro začátečníky bez podpůrného týmu.

SNADNÉ NASTAVENÍ ODPRUŽENÍ
Odpružení je možné snadno nastavit bez použití nářadí na obou koncích motocyklu. Zadní tlumič nabízí ruční nastavení vysokorychlostní i nízkorychlostní komprese. Přední vidlice lze upravit pomocí klikacích ovladačů na spodní části i horním uzávěru vidlice.

ELEKTRONICKÉ VSTŘIKOVÁNÍ PALIVA
Předmíchané palivo dostává nový rozměr – celé dvoutaktní portfolio KTM SX přechází na elektronické vstřikování paliva. Už žádné nastavování trysek před závodem. Díky systému Keihin EFI a designu s jazýčkovým ventilem poskytuje motor optimální výkon v jakékoli nadmořské výšce. Pro rok 2026 je nově přidán kryt palivového konektoru – zajišťuje rychlý přístup pro údržbu, ale zároveň chrání před poškozením, nechtěným otevřením a vnikem nečistot.

ELEKTRICKÝ STARTÉR
Představ si to: jsi v 7. kole strhujícího závodu, mineš ideální stopu a chcípne ti motor v hluboké koleji. Ale žádný problém – prostě stiskneš tlačítko startéru a vyrážíš zpět do akce. Taková je realita u modelů KTM SX. Díky 12,8V 2 Ah lithium-iontové baterii umístěné pod sedlem jezdce, kvalitnímu startéru a odolné konstrukci budeš místo kopání startovací páky kopat zadky.
02. ZAČNI OSTŘE

VOLITELNÉ MAPY MOTORU
Modely KTM SX jsou vybaveny přepínačem map, který umožňuje jezdcům volit mezi dvěma režimy motoru. Mapa 1 nabízí lineární a předvídatelné podání výkonu, zatímco Mapa 2 poskytuje ostrý a explozivní nástup výkonu.

EFI + VÝFUKOVÝ VENTIL
Elektronické vstřikování a výfukový ventil zajišťují hladký průběh výkonu v celém rozsahu otáček. Výsledkem je lepší trakce a tím i větší šance na skvělý start do závodu.

VÝKONNOST
Dvoutaktní motor o objemu 300 cm³ přináší ultimátní výkon pro kategorii MX Open. Díky nízkým nákladům na údržbu a hmotnosti motoru pouhých 23,9 kg nabízí KTM 300 SX čistý výkon – a ještě víc.
03. KLID POD TLAKEM

ERGONOMIE
Bočnice nádrže z dvousložkových plastů účinněji směrují vzduch k chladičům. Kompaktní provedení palivové nádrže zajišťuje přesnější usazení, menší riziko odření rámu a vyšší odolnost. Speciálně navržená jezdecká poloha poskytuje maximální kontakt kolen s motocyklem, zejména při jízdě ve stupačkách.

ABSOLUTNÍ KONTROLA
Připrav se na útok v klopenkách. Modely KTM SX a SX-F byly zásadně přepracovány díky zkušenostem ze závodního programu KTM Factory Racing. Oblast uchycení zadního tlumiče je optimalizovaná, motorové úchyty a výřezy zlepšují pružnost rámu. Přední část rámu má optimální tloušťku stěn a nové uchycení motoru.
04. PŘIPRAVEN NA SKOKY

PNEUMATIKY
Přenést výkon na trať je výzva. Výsledkem dlouhého vývoje je obutí Dunlop GEOMAX MX34 – zajišťuje mimořádnou stabilitu a kontrolu i při extrémním zatížení. Zesílená kostra a nová směs zvyšují tlumení a prodlužují výkon až o 30 %. Technologie Progressive Cornering Block zlepšuje přilnavost v zatáčkách, zadní vzorek s vysokými a širokými středovými bloky zajišťuje trakci a kontrolu i v bahně.

VIDLICE WP XACT
Přední vidlice WP XACT AER o průměru 48 mm má vzduchovou pružinu s kapsulí a tlakovanou olejovou komorou pro progresivní a konzistentní tlumení. Obtoky oleje a vzduchu snižují tlakové špičky. Systém středového ventilu zajišťuje citlivou odezvu a pohodlí. Nastavení je jednoduché pomocí jednoho ventilu pro přetlak vzduchu a klikačů pro kompresi a odskok. Pumpička WP je součástí výbavy.

TLUMIČ WP XACT
Zadní tlumič WP XACT využívá nastavení přímo ze závodních týmů KTM. Geometrie rámu a tlumiče zajišťuje větší světlou výšku v oblasti přepákování. Lehké šrouby šetří hmotnost, nová těsnění zlepšují odezvu a tlumení.

STABILITA
Speciální zadní brzdový pedál zvyšuje tuhost a cit. Kované spojení řízení a CNC frézované trojité objímky zajišťují dokonalé zarovnání vidlic a maximální stabilitu i v nerovném terénu.
05. UDRŽ SI RYCHLOST

KONZISTENCE
Odolné vodítko řetězu a kryt minimalizují riziko zachycení o překážky, zejména v blátě, a snižují nános nečistot okolo kyvné vidlice a zadní rozety. Pro rok 2026 byly upraveny body uchycení a vedení kabeláže – jsou nyní méně náchylné k poškození.

ABSORPCE ENERGIE
Rám je hydroformovaný, laserem řezaný a roboticky svařovaný – poskytuje skvělou odezvu i stabilitu v přímé jízdě. Díky přesně definované podélné i torzní pružnosti funguje rám jako tlumič, čímž snižuje únavu jezdce při dlouhých jízdách.

SVĚTLÁ VÝŠKA
Geometrie tlumiče zajišťuje dostatečnou světlou výšku přepákování. Odlévané stupačky s optimalizovaným tvarem se méně zachytávají o koleje nebo nájezdy.
Detailní informace
Technická specifikace – KTM 300 SX 2026
Kategorie | Specifikace |
---|---|
Motor | |
Typ motoru | 1válec, 2taktní |
Zdvihový objem | 293,2 cm³ |
Převodovka | 5stupňová |
Palivový systém | Keihin EFI, škrticí klapka 39 mm |
Spojka – primární ozubení | 72 zubů |
Primární převod | 26:72 |
Spojka | Vícelamelová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo |
Typ spojky | DDS, vícelamelová, mokrá |
Ovládání spojky | Hydraulika Brembo |
Válec motoru | Jednoválec |
Typ zdvihu | 2taktní |
Podvozek | |
Rám | Ocelový rám typu double-cradle z materiálu 25CrMo4 |
Zadní pomocný rám | Polyamid s hliníkovou výztuhou |
Přední brzda | Kotoučová brzda |
Zadní brzda | Kotoučová brzda |
Řetěz | Typ 520, bez těsnění (non-sealed) |
Odpružení | |
Přední odpružení | WP XACT-USD (AER), Ø 48 mm |
Zadní odpružení | WP XACT Monoshock s přepákováním |
Zdvih předního odpružení | 310 mm |
Zdvih zadního odpružení | 300 mm |
Nastavení předního odpružení | Komprese (vysokorychlostní i nízkorychlostní), odskok |
Nastavení zadního odpružení | Nastavitelná komprese a odskok |
Rozměry | |
Výška sedla | 958 mm |
Světlá výška | 354 mm |
Objem palivové nádrže | přibližně 7,2 litru |