Celý popis
Při koupi motocyklu získáte stálou zákaznickou kartu s 10% až 15% slevou na nákup zboží a doplňků v naší prodejně.
-
Kompletní sortiment náhradních dílů, doplňků a oblečení KTM www.ktm-shop.cz
-
Jsme autorizovaný prodejce motocyklů KTM více na www.ktmvlasim.cz
-
Kontakt: Radek Kuklík 602 712 416, #info%z%ktmvlasim.cz
01. Před startem

Snadný servis
Modely KTM SX a SX-F jsou navrženy tak, aby jezdcům nabízely snadno přístupné servisní části a nastavitelné odpružení. To umožňuje rychlejší údržbu jak na trati, tak mimo sezónu, a usnadňuje motokros i začátečníkům bez technického zázemí. Pro rok 2026 je nově k dispozici šroubovací víčko chladiče, které se otevírá snadněji, rychleji a s menším úsilím.

JEDNODUCHÉ NASTAVENÍ ODPRUŽENÍ
Jako vždy nabízí odpružení snadné nastavení bez použití nářadí na obou koncích motocyklu, což zajišťuje absolutní kontrolu při cestě na stupně vítězů. Zadní tlumič má ručně nastavitelné dvouúrovňové komprese pro rychlé doladění vysokorychlostního i nízkorychlostního tlumení. Přední vidlice lze upravit pomocí ručně nastavitelných klik na spodku a víčku vidlice.

ŽÁDNÉ TRYSKY – JEN RAKETY
Elektronické vstřikování paliva (EFI)
Díky elektronickému vstřikování dostává předmíchané palivo nový rozměr – žádné složité ladění trysky před závodem. Se systémem Keihin EFI a konstrukcí s jazýčkovým ventilem máte zajištěný optimální výkon v jakékoli nadmořské výšce. Pro rok 2026 je přidáno nové ochranné víčko nádrže, které zajišťuje rychlý přístup při údržbě, ale zároveň chrání proti poškození, náhodnému otevření a vniknutí nečistot.

CHUGGA CHUGGA, RING DING DING!
Elektrický startér
Představte si to: 7 kol za sebou v ostrém závodě. Minete stopu, motorka zhasne v hluboké kolejové drážce. Ale klid – stačí stisknout startovací tlačítko a znovu vyrazit za vítězstvím. To je realita s modely KTM SX. Díky 12,8V 2Ah lithium-iontové baterii umístěné pod sedlem, kvalitnímu startéru a robustní konstrukci je jediná věc, do které kopnete – zadek soupeřů.
02. Silný start

ZVOL SI SVŮJ VÝKON
Volba mapování
Modely KTM SX jsou vybaveny přepínačem map, který umožňuje jezdci volit mezi dvěma mapami motoru. Mapa 1 nabízí lineární a předvídatelný výkon, zatímco mapa 2 přináší maximální výkon s ostrou, výbušnou odezvou.

Plynulejší dávkování výkonu
EFI + výfukový ventil (Power Valve)
EFI znamená lepší ovladatelnost. Spolu s elektronickým vstřikováním paliva a výfukovým ventilem nabízí modely KTM SX využitelnější výkon v celém spektru otáček. Plynulejší výkon znamená lepší trakci. Lepší trakce znamená startovní výhodu!

NEPŘEKONATELNÝ VÝKON
Model KTM 250 SX vždy reprezentoval to nejlepší – výjimečný výkon v kombinaci s nízkou hmotností. Díky jednoduchosti a nízkým nákladům na údržbu se dvoutaktní motor stal favoritem motokrosařů po celé generace. KTM 250 SX vstupuje do závodního světa s hmotností motoru pouhých 23,9 kg a nastavuje laťku v extrémně konkurenční třídě 250 ccm.
03. Klid pod tlakem

PLYNULÝ POHYB JEZDCE
Ergonomie
Boční panely nádrže z dvousložkového plastu efektivněji směrují vzduch k chladičům, zatímco kompaktní tvar nádrže zajišťuje lepší přilnutí a minimalizuje opotřebení rámu. Ve spojení se speciálně navrženou jezdeckou trojúhelníkovou geometrií poskytuje motorka bezkonkurenční kontakt kolen a plochy pro uchopení – zejména při jízdě ve stupačkách.

JEŠTĚ ČISTŠÍ PRŮLET ZATÁČKOU
Absolutní kontrola
Připrav se na útok na každou klopenku. Modely KTM SX a SX-F dostaly zásadní vylepšení rámu přímo od závodního týmu KTM Factory Racing. Zadní část u uchycení tlumiče je přepracovaná, motorové úchyty a výřezy zlepšují flexibilitu rámu. Přední část rámu má ideální tloušťku stěny a nové uchycení motoru.
04. Přes překážky

Pneumatiky
Přenést výkon na trať není lehký úkol. Po hodinách testování zvolila řada KTM Motocross pneumatiky Dunlop GEOMAX MX34, které poskytují bezkonkurenční stabilitu a kontrolu na nejvyšší úrovni. Díky tuhému plášti a nové směsi zajišťují lepší tlumení a vydrží o 30 % déle než předchozí modely. Technologie progresivního bočního bloku zlepšuje přilnavost v klopenkách, zatímco středový blok se postará o trakci a kontrolu v každé části trati. Speciální uspořádání bloků navíc snižuje ulpívání bláta, takže udrží trakci i v těch nejblátivějších podmínkách.

NEZLOMNÝ PŘEDEK
Přední vidlice WP XACT
Technicky: 48mm vidlice WP XACT AER s kapslovanou vzduchovou pružinou a tlakovou olejovou komorou zajišťují plynulé tlumení bez výkyvů. Obtoky oleje a vzduchu snižují tlakové špičky. V kombinaci s tlumením prostřední části vidlice poskytují výbornou zpětnou vazbu a pohodlí. Vidlice má nastavení, která doplňují rám a zadní tlumení, a zajišťují špičkový výkon. Předpětí se nastavuje jediným ventilem, komprese a odskok pomocí snadno přístupných klik. Pumpička na vzduch WP je součástí standardního balení.

TLUMIČ WP XACT
Zadní tlumič WP XACT využívá nastavení přímo od KTM Factory Racing. Geometrie rámu a tlumiče poskytuje větší světlou výšku přepákování a snižuje riziko kontaktu se zemí. Menší šrouby přepákování snižují hmotnost, nové těsnění zlepšuje reakci tlumiče a charakteristiku tlumení.

JAKO NA KOLEJÍCH
Stabilita
Motokrosová řada KTM používá speciální brzdový pedál pro větší tuhost, odolnost a pocit při brzdění. Přední část doplňuje kovaný spoj hlavové trubky a CNC frézované trojité objímky, které zajišťují přesné vyrovnání trubek vidlice. Výsledkem je mimořádně citlivý a plynulý chod předního odpružení – a neochvějná stabilita v kolejích i při cestě na bednu.
05. Udrž si tempo

NIC TĚ NEZASTAVÍ
Světlá výška
Nikdo nechce zůstat viset. Geometrie tlumiče u modelů KTM SX a SX-F poskytuje dostatečnou světlou výšku přepákování. Optimalizované tlakové odlitky stupaček minimalizují riziko zachycení v hlubokých rýhách a při odrazech.

PŘESNÝ VÝKON KOLO ZA KOLEM
Konzistence
Spolehněte se na odolný vodítko řetězu a kryt řetězu, které minimalizují riziko zachycení o překážky – zejména v blátivém terénu – a zároveň snižují usazování nečistot okolo kyvné vidlice a zadního kolečka. Pro rok 2026 byly upraveny body uchycení a vedení kabelového svazku, aby byl odolnější vůči opotřebení a poškození.

NEVIDITELNÝ TLUMIČ NÁRAZŮ
Absorpce energie
Rám, který je odborně tvarovaný, hydroformovaný, laserem řezaný a svařovaný robotem, je navržen tak, aby poskytoval výjimečnou zpětnou vazbu a stabilitu v přímé linii. Díky přesně vypočítané podélné a torzní pružnosti rám slouží i jako druh „tlumiče nárazů“, což zajišťuje pohodlnější jízdu a méně únavy pro jezdce i při dlouhých a náročných jízdách.
Detailní informace
Technická specifikace – KTM 250 SX 2026
Kategorie | Specifikace |
---|---|
Motor | |
Typ motoru | 1válec, 2taktní |
Zdvihový objem | 249 cm³ |
Převodovka | 5stupňová |
Palivový systém | Keihin EFI, škrticí klapka 39 mm |
Spojka – primární ozubení | 72 zubů |
Primární převod | 26:72 |
Spojka | Vícelamelová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo |
Typ spojky | DDS, vícelamelová, mokrá |
Ovládání spojky | Hydraulika Brembo |
Válec motoru | Jednoválec |
Typ zdvihu | 2taktní |
Podvozek | |
Rám | Ocelový rám typu double-cradle z materiálu 25CrMo4 |
Zadní pomocný rám | Polyamid s hliníkovou výztuhou |
Přední brzda | Kotoučová brzda |
Zadní brzda | Kotoučová brzda |
Řetěz | Typ 520, bez těsnění (non-sealed) |
Odpružení | |
Přední odpružení | WP XACT-USD (AER), Ø 48 mm |
Zadní odpružení | WP XACT Monoshock s přepákováním |
Zdvih předního odpružení | 310 mm |
Zdvih zadního odpružení | 300 mm |
Nastavení předního odpružení | Komprese (vysokorychlostní i nízkorychlostní), odskok |
Nastavení zadního odpružení | Nastavitelná komprese a odskok |
Rozměry | |
Výška sedla | 958 mm |
Světlá výška | 354 mm |
Objem palivové nádrže | přibližně 7,2 litru |